Groen Groeien magazine

Lanceringsdatum

2005

Frequentie

5x per jaar

Om haar leden te informeren brengt Groen Groeien 5 keer per jaar een gelijknamig vakmagazine uit met nieuws en advies. Het is een kwalitatief naslagwerk dat vorm kreeg door een nauwe samenwerking tussen de beroepsvereniging en Elma Media.

De vraag

Sinds 2005 helpt Elma Media de beroepsvereniging voor Vlaamse tuinaannemers en groenverzorgers met het publiceren van een eigen magazine. Daarbij is niet alleen aandacht voor ledenbinding. Er werd ook gekeken naar een passende huisstijl en een bijhorende communicatiestrategie.

De oplossing

“Groen Groeien bepaalt de inhoud aan de hand van consulenten”, legt voorzitter Claude Veys uit. “De opmaak en exploitatie verlopen via Elma Media. Een zeer vlot proces waarin ook ruimte is voor vernieuwing. Zo wordt 1 maal per jaar een kalender aan het magazine toegevoegd waarop alle beursinformatie te vinden is.”

Het resultaat

De reacties van de leden en lezers zijn bijzonder positief. De reportages en onafhankelijke content worden aangevuld met gerichte publireportages en advertenties. Dit doet Elma Media al jarenlang volledig zelfstandig voor deze beroepsvereniging. Het magazine straalt kwaliteit uit, van de papierkeuze tot de huisstijl. Die werd door Elma Media ontwikkeld op basis van het logo en sluit volledig aan bij de creatieve geesten van de doelgroep.

Lees hier meer over de samenwerking.