NELECTRA

Nelectra, de federatie van de elektrosector, heeft een jarenlange samenwerking met Elma Media. Het begon in 1995 met een gids, waarin Nelectra heel wat nuttige contacten en adressen bundelt voor haar leden. Die gids maakte ondertussen plaats voor thematische publicaties en doeltreffende veiligheidsaffiches.

Uitdaging

In een snel veranderende sector up-to-date blijven, is een uitdaging. Met Elma Media als partner wil Nelectra haar leden daarbij ondersteunen. Dat doen ze door proactief in te zetten op communiceren, informeren en inspireren. Bovendien probeert Nelectra nieuwe leden aan te trekken met deze dragers.

Oplossing

De oorspronkelijke gids werd gesmaakt, maar bood te weinig flexibiliteit om snel in te spelen op actuele wijzigingen in de sector. Samen werkten Nelectra en Elma Media een nieuwe aanpak uit, waarbij ze hun expertise inzetten voor zowel de advertenties en de inhoud als voor het drukwerk. Ook de achterkant van de Nelectra-kalender wordt nu nuttiger ingezet, door er veiligheidsaffiches op te drukken.

Resultaat

“Onze leden krijgen geregeld informatie in hun bus rond brandend actuele thema’s, denk bijvoorbeeld aan het installeren van laadinfrastructuur of de verledding”, zegt communicatieverantwoordelijke Els Heyrman. “Tegelijk zetten deze publicaties de dienstverlening van de federatie in de kijker.” Voor de financiering van die publicaties worden de nodige adverteerders gezocht. De teksten en beelden krijgen een herkenbare en stijlvolle opmaak. Zo houden Elma Media en Nelectra er een fijne commerciële samenwerking op na.

Recente projecten

Wil jij ook advies?