Al 16 jaar doet Bouwunie, de federatie van de bouwsector, een beroep op Elma Media voor het informeren van zijn leden. Samen maken ze publicaties voor specifieke bouwsectoren. Naast deze ‘bijbel van de sector’ publiceren ze ook thematische ‘pockets’. Een flexibel verhaal door proactieve partners.
Uitdaging
Regelgeving, energienormen, materialen en technieken: de bouwwereld verandert razendsnel. Om bij te blijven, rekenen zo’n 8.000 Vlaamse bouwbedrijven op Bouwunie. Bovendien verdedigt Bouwunie de belangen van haar leden bij wetgevers en overheden. Zowel de nieuwste mogelijkheden en eisen als de dienstverlening bekend te maken, vraagt om ad rem en duidelijke communicatie.
Oplossing
Binnen de sector bedient Bouwunie al jarenlang 4 niches van een Bouwwijzer met specifieke info voor hun vakgebied. “Samen met Elma Media voegden we onlangs de dakdekkers, een extra beroepsgroep, toe”, zegt Jo Kusseneers, directeur marketing & beweging. “Bouwunie brengt de inhoud aan, Elma Media werft adverteerders. Om nog korter op de bal te spelen bij belangrijke wijzigingen of nieuwigheden, voegden de mediapartners thematische Bouwunie Pockets toe aan de mediamix.”
Resultaat
Door expertises te bundelen en samen na te denken over opportuniteiten met meerwaarde voor de leden bieden Elma Media en Bouwunie aannemers waardevolle en toegankelijke informatie. Complexe materie eenvoudig verwoord, op maat van specifieke sectoren: dat bespaart heel wat tijd voor de drukbezette professional. Elma Media zoekt de passende adverteerders en bewaakt zo mee het budget. Met de leden als grote winnaar.