Lanceringsdatum
2021
Frequentie
4x per jaar
Op vraag van Ergotherapie Vlaanderen, de Vlaamse beroepsvereniging voor ergotherapeuten, ontwikkelde Elma Media een magazine. Op die manier versterkt de vzw niet enkel haar communicatiestrategie en ledenbinding, maar wordt meteen ook de huisstijl aangepakt.
De vraag
Ergotherapie Vlaanderen wilde communiceren met haar leden. Oorspronkelijk was het plan om dit enkel digitaal te doen, via de website en de nieuwsbrief. Toch raakte de beroepsorganisatie gaandeweg overtuigd van de duidelijke meerwaarde van een magazine om aan ledenbinding te doen.
De oplossing
Het magazine, Ergo Werkt, ontstond in co-creatie tussen de beroepsorganisatie en Elma Media. De uitgeverij wist de juiste partijen rond de tafel te brengen om het magazine inhoud en uitstraling te geven. Voor het magazine werd dan ook een volledige huisstijl opgemaakt, in lijn met de identiteit van Ergotherapie Vlaanderen. Ook de exploitatie is met het zoeken naar vakgerichte advertenties in handen van Elma Media.
Het resultaat
De beroepsorganisatie noemt het magazine een enorme boost voor de vereniging. Het is een mooie mix van relevante informatie, evidencebased artikels en vakspecifieke advertenties. De feedback van de leden bevestigt dit: het magazine nodigt uit om te lezen, biedt heldere en goed leesbare teksten en straalt een optimistische look-and-feel uit.
Lees hier meer over de samenwerking.