Lanceringsdatum
2005
Frequentie
5x per jaar + extra themanummer
Het magazine van Fireforum, de vzw die bedrijven en federaties informeert over brandbeveiligingstechnologieën, regelgeving en wetenschappelijke studies, bestaat al 17 jaar (85 edities). Elma Media heeft vandaag de exploitatie in handen en begeleidde de organisatie ook met mediacreatie voor hun rebranding in 2016.
De vraag
In de beginjaren van Fireforum werd een freelancer de baan opgestuurd om adverteerders warm te maken voor het magazine. Sinds 2016 is die taak in handen van Elma Media. Daarnaast verzorgt Elma ook de mediacreatie van het magazine.
De oplossing
Fireforum magazine telt 15 à 16 artikels met wetenschappelijke info, wetgeving, cases van een brand, innovaties, … Het is een nichemarkt en zelfs voor een publiek als preventieadviseurs, architecten en bouwheren zware kost. “De exploitatie verloopt via Elma Media en gaat vlot. Via het redactiecomité geven we steeds enkele aanzetten”, zegt Dominique Du Tré van Fireforum.
Het resultaat
Vandaag wordt het magazine gesmaakt door de lezers. Sinds 2016 zit het ook in een nieuw jasje, met hulp van Elma Media. “Dat was meteen een schot in de roos. Elma ging aan de slag met de input van onze vzw en leverde zelfs een extra zwartwit-versie en ideeën voor gadgets aan. Hun aandacht voor detail was een mooie surplus.”
Lees hier meer over de samenwerking.