Lanceringsdatum
1999
Frequentie
1x per jaar
Het Belgisch Verpakkingsinstituut (BVI) ondersteunt de ruime verpakkingssector en -industrie op wetgevend, informatief en educatief vlak. Eenmaal per jaar publiceert de organisatie een jaarboek. De exploitatie en mediacreatie daarvan is in handen van Elma Media.
De vraag
Elma Media gaat voor het BVI Jaarboek op zoek naar partners die willen adverteren in de publicatie. Dat kan aan de hand van een QR-code of het plaatsen van een logo. Het BVI levert de overige content aan.
De oplossing
Van een extraatje voor de leden tot een brede publicatie voor de voltallige sector. Het BVI Jaarboek is al sinds 1999 een vaste waarde in de verpakkingssector. Het ledenoverzicht wordt aangevuld met een actueel themadossier rond verpakkingen.
Elma Media staat naast de exploitatie ook in voor de opmaak van het Jaarboek. “We dubbelchecken steeds de proefdruk”, zegt Marleen Calcoen, director van het BVI. “Zo houden we zelf een vinger aan de pols en kan Elma vervolgens vlot overgaan naar de druk en verspreiding van het Jaarboek.”
Het resultaat
“Het Jaarboek is een goed overzicht van wie wat produceert”, zegt Marleen Calcoen, director van het BVI. “We nemen het graag mee naar beurzen en ook tijdens opleidingen zien we heel wat mensen een exemplaar meenemen. Dat is het beste bewijs dat de publicatie steeds opnieuw aanslaat.“
Lees hier meer over de samenwerking.