Het Belgisch Verpakkingsinstituut (BVI) heeft meerdere taken. Bovenal biedt zij proeven en analyses aan op materialen, verpakkingen en gepaletisseerde ladingen (testcenter). Daarnaast fungeert het BVI ook als info- en trainingscenter en is het BVI ook sectoroperator voor wat betreft de normalisatie binnen het domein van de verpakkingen. Met Elma Media hebben ze een partner die helpt bij de exploitatie, mediacreatie en verspreiding van hun jaarboek.
Uitdaging
Naast klanten heeft het BVI ook leden. Dat zijn enerzijds de gebruikers van verpakkingen binnen de voeding-, farma- en chemiesector, en anderzijds de verpakkingproducerende bedrijven en distributeurs. Elma Media kwam met een voorstel om voor de leden een terugkerend jaaroverzicht te maken.
Oplossing
Het BVI was al snel gewonnen voor het idee om de leden en partners een extraatje te bieden in de vorm van een jaarboek. De organisatie levert de content aan, Elma Media zoekt partners voor de exploitatie en leidt vervolgens ook de mediacreatie en verzending in goede banen.
Resultaat
“De publicatie groeide uit van een jaarverslag naar een gefundeerd themadossier rond verpakkingen met inbegrip van een ledenoverzicht”, zegt Marleen Calcoen, director van het BVI. “Het is een interessante formule, voor ons en voor onze partners. De samenwerking met Elma Media verloopt vlot. Ze nemen tijdig contact op zodat de timings stipt worden nageleefd.”