Lanceringsdatum
2020
Frequentie
4x per jaar
Het magazine Bam ondersteunt de communicatiestrategie van Belgambu, de erkende Belgische beroepsorganisatie voor ambulancediensten in dringend en niet-dringend patiëntenvervoer en in eventhulpverlening.
De vraag
Belgambu zocht een manier om boodschappen te verspreiden aan al haar doelgroepen. Oorspronkelijk dacht de beroepsorganisatie daarbij niet aan een magazine om met haar leden en stakeholders te communiceren. “Elma Media denkt altijd mee. Ze zijn betrokken, bieden kwaliteit en stellen proactief ideeën voor”, zegt Belgambu-voorzitter Kenneth Arkesteyn. “Het overstijgt de klassieke klant-leveranciersrelatie. We zijn echte partners en waren daarom snel overtuigd van de kracht van een eigen magazine.”
De oplossing
En zo verschijnt Bam 4 keer per jaar. Er wordt steeds gekozen voor een mix van interviews met relevante personen, leden staan in de schijnwerpers en kort nieuws uit de sector. Alle artikels dragen bij tot de specifieke doelen van Belgambu. Het hele magazine reflecteert de brede kijk en ook de huisstijl van de beroepsorganisatie. “We zijn meer dan patiëntenvervoer. We zijn een schakel van de zorgketen en dus actief in een maatschappelijk veld en dat laten we met Bam goed merken”, vindt Arkesteyn.
Het resultaat
De reacties zijn zeer positief en Elma Media neemt Belgambu ook de exploitatie uit handen. Door Elma Media gericht naar adverteerders te laten zoeken, kan de beroepsorganisatie ook de kosten van het magazine aan. “We doen dit met wederzijds respect. Elma Media gunt ons maximale zichtbaarheid en wij delen op onze beurt leads waarop zij verder bouwen”, licht de voorzitter toe.
Lees hier meer over de samenwerking.