Het partnership tussen AiNB (Associatie van Interieurarchitecten) en Elma Media gaat terug naar de Nederlandse roots van beide organisaties. In Nederland is Elma Media al sinds 1998 een trouwe partner van de BNI (Beroepsvereniging van Nederlandse Interieurarchitecten). Een goede samenwerking die zich verder zet in België.
Uitdaging
De samenwerking tussen BNI en Elma Nederland vertalen naar een Belgische context: dat plan lag op tafel. Het lidgeld en de voordelen moesten vorm krijgen binnen de AiNB. Makkelijker gezegd dan gedaan. En dus kwam de expertise van Elma Media, zowel in België als in Nederland, van pas.
Oplossing
Voor een maximaal resultaat ging de AiNB al snel samen met de BNI aan de slag voor een eigen magazine. NOOK werd gelanceerd en bracht beide beroepsvereniging dichter bij elkaar, mede door sterke journalistiek, een groter bereik en een kwalitatieve communicatiestrategie.
Resultaat
De positieve relaties tussen de AiNB en BNI reflecteren ook op de samenwerking met Elma Media. Op een constructieve manier worden potentiële problemen aangepakt en wordt toegewerkt naar concrete oplossingen. “Niet eenvoudig, met 4 partijen aan tafel”, zegt sectorverantwoordelijke Elke Stegen van AiNB. “Toch zetten we samen keer op keer een rendabele manier van communiceren neer, ten voordele van de beroepsverenigingen en hun leden aan beide kanten van de landsgrens.”