Lanceringsdatum
2021
Frequentie
9x per jaar
Als beroepsorganisatie bood NETWERK VERPLEEGKUNDE haar leden tot april 2021 een magazine gericht op de Nederlandse markt aan. Als vzw voor Vlaamse verpleegkundigen wilden ze daar verandering in brengen. Toen zag het magazine Netwerk Verpleegkunde het licht, een straf staaltje ledenbinding en ledencommunicatie dat Elma Media in goede banen helpt leiden.
De vraag
NETWERK VERPLEEGKUNDE had voordien een Nederlands magazine. Ze betaalden voor content en informatie uit ons buurland. Elma Media zag hier een kans voor de beroepsorganisatie om met een eigen magazine te starten, gericht naar alle Vlaamse verpleegkundigen. Een voorstel waar NETWERK VERPLEEGKUNDE meteen enthousiast over was. “Al is dit voor zo’n brede beroepsgroep geen eenvoudige opdracht”, zegt algemeen coördinator Ellen De Wandeler. “Meer dan 3 jaar analyseerde Elma Media samen met ons de mogelijkheden, de kansen en de risico’s. Zo namen we geduldig en weloverwogen beslissingen op basis van wat de beroepsorganisatie en onze leden nodig hebben.”
De oplossing
Input, teksten, beelden, lay-out, druk en verdeling: voor het hele magazineproces bracht Elma Media een goed geolied team op de been dat nauw samenwerkt. Die begeleiding en ondersteuning waren voor NETWERK VERPLEEGKUNDE cruciale elementen om het eigen magazine op te starten. Door een slimme exploitatie trekken we ook de juiste adverteerders aan om het geheel naar een hoger niveau te tillen.
Het resultaat
Het magazine Netwerk Verpleegkunde verschijnt 9 keer per jaar. De reacties van leden en andere beroepsorganisaties binnen de zorgsector zijn bijzonder enthousiast. Ook de frisse huisstijl die wordt doorgetrokken op de websites en sociale media trekt de aandacht. Een positief verhaal als resultaat van jarenlang samenwerken in vertrouwen.
Lees hier meer over de samenwerking.