De beroepsorganisatie runnen, een website up-to-date houden en jaarlijks 12 nieuwsbrieven de deur uitkrijgen. Het communicatiepakket van de AiNB, de Associatie voor Interieurarchitecten, is niet min. Daarom ondersteunt Elma Media hen bij de exploitatie van hun online communicatiekanalen, zoals de nieuwsbrief.
De vraag
Het plaatsen van banners is één ding, het zoeken naar geschikte partners en kandidaten om die banner concreet in te vullen een ander. Het is een arbeidsintensief werk waarvoor de AiNB op zoek ging naar hulp. Onder meer voor de nieuwsbrief die op regelmatige tijdstippen verschijnt.
De oplossing
Elma Media kwam al snel in het vizier van de AiNB, mede door de samenwerking tussen de Nederlandse zusterorganisaties van beide partijen. De AiNB bereidt de prospectie voor en volgt op welke banners verschijnen, maar het gros van het werk ligt bij Elma Media.
Het resultaat
Zo’n 12 keer per jaar wordt de nieuwsbrief uitgestuurd naar 3.500 contacten, gaande van interieurarchitecten, interieurvormgevers en interieurstylisten tot producenten en partners. “Elma Media benadert daarvoor zowel beurzen als producenten en groothandels”, vertelt Elke Stegen van AiNB. “De campagnes met banners zijn een geslaagde nuloperatie, zowel voor het magazine NOOK als voor onze website en nieuwsbrief.”