Horeca Vlaanderen is de toonaangevende organisatie voor de Vlaamse horecasector en behartigt de belangen van duizenden horecabedrijven. Ze bieden uitgebreide ondersteuning aan hun leden op zowel individueel als collectief niveau. Door de samenwerking met Elma Media wordt hun communicatie naar een hoger niveau getild, met een strategisch plan en een eigen visuele identiteit die perfect aansluit bij de dynamiek van de sector.
Uitdaging
De samenwerking tussen Horeca Vlaanderen en Elma Media kwam precies op het juiste moment tot stand. De organisatie had net een grondige marketingoefening afgerond en was klaar om de plannen in de praktijk te brengen. De samenwerking met Elma bood de nodige expertise en middelen om de nieuwe strategie succesvol te realiseren, waardoor Horeca Vlaanderen hun communicatie efficiënter kon aanpakken en leden effectiever kon bereiken.
Oplossing
Horeca Vlaanderen werkte samen met Elma Media om hun website en krant te realiseren. “We hadden duidelijke plannen, die dankzij de expertise van Elma Media in communicatie voor beroepsorganisaties verder werden uitgewerkt,” zegt CEO Matthias De Caluwe. “De constructieve gesprekken en de ondersteunende aanpak hebben bijgedragen aan een langdurige samenwerking.”
Resultaat
Dankzij een vlotte samenwerking en open communicatie zijn Horeca Vlaanderen en Elma Media perfect op elkaar afgestemd. Dit resulteerde in een herkenbare huisstijl, een krant, een website, een nieuwsbrief en vele brochures. De aanpak versterkt niet alleen de communicatie en zichtbaarheid, maar draagt ook bij aan ledenbinding. Sinds de samenwerking met Elma Media is de organisatie aanzienlijk gegroeid, wat zowel offline als online tot uiting komt in een succesvol verhaal.