Leesintensiteit van magazines is onveranderd hoog!
De leesintensiteit van magazines is hoog. Een derde (32%) van de lezers bij een gemiddelde magazinetitel geeft aan (bijna) alles van een nummer te lezen en 45% tenminste driekwart van een nummer te lezen. Dit blijkt uit het rapport van brancheorganisatie MMA.
Er zijn lichte veranderingen ten opzichte van de vorige editie. De traditionele, lineaire vormen van mediagebruik hebben iets moeten inleveren ten opzichte van de niet-lineaire, online vormen en platforms. Enkele punten uit het verslag:
Hanteringsfrequentie
Lezers pakken magazines vaak herhaaldelijk op om te lezen of door te bladeren, waardoor één advertentie in één nummer meerdere contacten kan opleveren.
Hoge leesintensiteit
Magazines worden intensief gelezen. Zo geeft een derde (32%) van de lezers bij een gemiddelde magazinetitel aan (bijna) alles van een nummer te lezen en 45% tenminste driekwart van een nummer te lezen. Meer dan 60% van de lezers geeft aan dat ze meer dan de helft van een nummer lezen.
Lezer-bladbinding
Lezers van papieren magazines werd gevraagd of ze de titel zouden missen als deze niet meer zouden verschijnen. Bijna een derde van de lezers van magazines geeft aan dat zij de betreffende titel zouden missen.
Bron: MMA