
De Nederlandse Vereniging voor Doelmatig Onderhoud (NVDO) is de toonaangevende brancheorganisatie die ondersteuning biedt aan bedrijven en personen die bij de besluitvorming op het gebied van beheer en onderhoud betrokken zijn.
Uitdaging
Ook voor de NVDO werken wij al vele jaren. We hebben diverse uitdagingen gekregen van de NVDO waaronder het ontwikkelen van een jubileummagazine en het lanceren van een inhoudelijk sterk verenigingsblad dat onderdeel uitmaakt van de totale communicatiestrategie, tegen niet al te hoge kosten. Een andere vraag die de NVDO bij ons neerlegde, was het creëren van awareness voor de NVDO Academie.
Oplossing
Voor de jubileumeditie hebben we een leuk concept bedacht: we hebben de beeld/tekst verhouding volledig omgedraaid. We werken met ‘tussenflapjes’ (kleine pagina’s) waar tekst op staat, gevolgd door grote beeldvullende pagina’s. Dit werd zo ontzettend goed ontvangen door de leden dat de NVDO daarna aan ons vroeg om structureel een verenigingsmagazine op te tuigen.
Om de NVDO Academie op de kaart te zetten, ontwikkelen we jaarlijks de NVDO Maintenance Academy. Dit is het meest complete bij- en nascholingsaanbod voor 6.000 onderhoudsprofessionals in Nederland.
Resultaat
Een heel mooi jubileummagazine als een cadeautje voor de leden, een aansprekende gids waarin de Maintenance Academy op de kaart gezet wordt en een terugkerend inhoudelijk vakblad. Door adverteerders crossmediaal te verbinden aan de NVDO-community kan Elma Media de kosten drukken. En bovenal is het resultaat: een tevreden en blije opdrachtgever.
Recente projecten


